2. 8. 2022

Rukověť kuřáka dýmky


Napsal jsem knížku nebo spíš taková skripta o kouření dýmek. Protože o ni v dnešní nekuřácké době žádný nakladatel nemá zájem, dávám ji sem zdarma ke stažení: Rukověť kuřáka dýmky a jedním dechem upozorňuji, že jde o pracovní verzi, kterou neustále průběžně doplňuji a upravuji. Nejsem spisovatel, ale pokud se Vám knížka bude líbit, budu rád, když mi pošlete příspěvek na účet 178412782/0300. Vaše příspěvky jsou pro mě nejlepší pobídkou k další práci. Předem velice děkuji.

15 komentářů:

  1. Před lety jsem taky napsal knížku o dýmkách, nebo spíš takovou brožurku. Měl jsem v úmyslu sepsat větší publikaci, ale taky jsem narazil na nezájem vydavatelů - kuřáctví je na ústupu jako celek, vše se posouvá spíš k elektronickým a bezkouřovým metodám, a pro knihu o klasických dýmkách jsme holt strašně malinkatý trh. Je to škoda - krásný koníček, ušlechtilá neřest, zajímavá historie, ale je to prostě tak okrajové, že to hezkou tištěnou publikaci bohužel neuživí. :(

    Hodně zdaru a chladný kouř.

    Scalex

    P.S. https://blog.scalex.cz/dymka/index.html

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, Scalexi, za komentář a odkaz na Tvou knížku. Rád si ji přečtu. Třeba se nám časem podaří najít vydavatele. Ať se daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přečetl jsem si Tvou brožurku. Až mě zarazilo, jak jsme to každý sám napsali podobně, ale vlastně je to i takové ujištění, že to tak nějak bude, když jsme to oba napsali téměř stejně. Ty stručněji a já trochu obšírněji.

      Vymazat
    2. Ono to asi vychází i z ovlivnění komunitou na dymka.netu. Já jsem svoje kuřácké dovednosti nasával od bardů jako jcp, Mack, mihra a dalších, od lidí, co kouřili 40-50 let, takže coby dýmkařský cucák jsem do té brožurky v podstatě sepsal _jejich_ názory. Já jsem to tak i zamýšlel - že ta brožurka a následná větší knížka bude takovým pokračováním Schulzova Života s dýmkou. Nebo novou verzí po letech. Ale pak jsem taky narazil na tu neochotu k vydání. Akorát že já jsem si ten průzkum ochoty začal dělat ještě před sepsáním delší verze. Takže jsem to nakonec vzdal, protože všichni mi říkali "v angličtině by se to ještě teoreticky uživit mohlo, ale v češtině to má hrozně malou cílovku, která se navíc s každým rokem zmenšuje".

      Vymazat
    3. Vím, jak to je, ale chci to ještě zkusit, třeba se vydavatel najde.

      Vymazat
  3. Dnes jsem vydal novou verzi, do které jsem zapracoval připomínky čtenářů a doplnil požadovaný slovníček pojmů.

    OdpovědětVymazat
  4. Dnes jsem vydal novou verzi, do které jsem zapracoval připomínky, které se týkaly některých hesel ve slovníku.

    OdpovědětVymazat
  5. Publikoval jsem novou verzi s několika opravami, které se týkaly tvarů dýmek ve slovníku pojmů. Také jsem do slovníku doplnil heslo Missouri Meerschaum. Za připomínky děkuju Milanovi Hrabovi.

    OdpovědětVymazat
  6. Publikoval jsem další verzi s novým obrázkem na obálce.

    OdpovědětVymazat
  7. V této verzi jsem rozšířil kapitolu Kouzelné zrcadlo.

    OdpovědětVymazat
  8. Přidal jsem další kapitolu o dalším způsobu nacpávání dýmky nazvanou Nacpávání kartuší.

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě jsem kapitolu o nacpávání kartuší trochu upravil a rozšířil...

    OdpovědětVymazat
  10. Očísloval jsem kapitoly a trochu změnil 26. kapitolu včetně názvu. Její nový název je Když se nedaří.

    OdpovědětVymazat
  11. Do kapitol č. 5 Dusátko, 9 O nacpávání a 10 Nacpání jako dítě-žena-muž jsem doplnil pár drobností.

    OdpovědětVymazat
  12. Rozšířil a upravil jsem šestou kapitolu o filtrech tak, aby odpovídala mým současným dobrým zkušenostem s uhlíkovými filtry.

    OdpovědětVymazat