2. 9. 2011

Peterson: University Flake

Ono umět získat informaci - na internetu nebo někde jinde - o tom, co je nejlepší, ještě neznamená, že je to nejlepší také pro mě. Člověk může snadno přestřelit. Ve snaze být ten nejchytřejší můžu - i když mám dobré úmysly - nakonec dopadnout jako hlupák...

Budu se držet přirovnání ke karate, protože je mi nejbližší. Tedy tenhle tabák z dílny Petersona je podle mého taková kata Unsu. Tuhle katu by měli cvičit jenom držitelé vyšších černých pásů. Já se k tomu s největší pravděpodobností nikdy nedostanu. Pro nižší stupně to podle mého nemá cenu. Je pro ně přínosnější cvičit nižší katy. A stejně tak tenhle tabák je jen pro opravdové mistrovské kuřáky dýmky, kterým já rozhodně nejsem. Pustím-li se do něj, je to nerovný zápas, ve kterým nade mnou tabák zvítězí na celé čáře. (To byly začátky.)
Když si lámu hlavu nad tím, který tabák je nejlepší, což samotné je pošetilost, tak to nakonec zjistím, pokud tomu věnuji dostatek času, stejně jako vymyslím, která kata je opravdu vynikající a nejtěžší. Potom je ale otázka, jestli jsem taky tak dobrý, abych ji mohl cvičit, respektive - přepnu-li na tabák -, abych ten tabák dokázal s požitkem kouřit. (Začátky jsou těžké.)

Posunu-li to do obecné roviny, pak intelektuální řešení nějakého problému automaticky neznamená, že jsem schopen ho vyřešit i v praxi. Stokrát omílaná pravda. Získá-li intelekt určitý náskok, což se v dnešní době zahlcení informacemi stává poměrně často, jak to asi dopadne? V praxi se neosvědčí. Křehký intelektuální domek z karet neustojí nápor reality - a zákonitě se zboří.
No a to je celé: někteří (jako já) by měli raději cvičit katy Heian, a kouřit Original Choice od Mac Barena, který mimochodem vůbec není špatný. Spíš je vynikající (jen trochu monotónní, což dodávám až dodatečně). Tabák University Flake bych měl přenechat mistrům, kteří to s ním umějí. Anebo to zkoušet, ale nepřehnat množství a rozmělnit.

Dodatek po delší době: Potíž byla asi také v tom, že jsem ten tabák neuměl nacpat, respektive jsem vzal nesprávnou dýmku. Když jsem ho málo rozemnul a nacpal příliš těsně do dýmky s úzkou komorou, tak mi špatně hořel a stále zhasínal. Když jsem ho rozemnul víc a nacpal volněji do dýmky se standardní komorou (20x40 mm), tak hořel přímo ukázkově. Zatím je jeden plátek až až. Jednou jsi dole, jednou nahoře...

Žádné komentáře:

Okomentovat